Rätt lokal för alla typer av företagsevenemang

Att välja lokal till ditt företagsevent kan vara svårt, ta del av våra tips kan du välja den perfekta lokalen för just ditt evenemang.  

Har du valt datum? Och har en klar uppfattning om vem du vill bjuda in? Innan du börjar med catering, inredning och alla andra logistiska frågor finns det en viktig del som du inte får glömma bort - lokalen. Blunda och försök att föreställa dig hur dina gäster rör sig på evenemanget. Kan du tänka dig ett vackert loft i stadens centrum, en stor lummig trädgård eller en lyxig herrgård?


Vänta lite, vänta lite, nu går det för snabbt. Låt oss först kika på grunderna med hjälp våra tips för att välja den perfekta lokalen.


Håll koll på din budget

Välj den festlokal du föredrar, men tänk på att den måste uppfylla vissa krav. Först och främst måste den vara tillgänglig på det önskade datumet. Därefter måste du ta en titt på den givna budgeten och alla de utgifter som förväntas för att uppfylla alla organisatoriska behov.


Sökandet efter den perfekta lokalen kan ta längre tid än väntat, så vi rekommenderar att du gör det i god tid. Men det är du säkert redan medveten om.


Hur många blir ni?

Nästa sak att ta tag i är att-göra-listan! För att organisera ett företagsevenemang krävs särskild uppmärksamhet gällande valet av lokal. Att veta hur många gäster du har är en förutsättning för att du ska kunna förstå hur många sittplatser du behöver och hur rymlig din lokal ska vara.


Den valda platsens storlek i förhållande till antalet deltagare är en mycket viktig och ibland avgörande detalj. Om det är för trångt och för litet kan det snabbt skapa förvirring och stress för alla. På samma sätt kan en för stor lokal leda till att gästerna känner sig lite vilsna, med stor risk för att det också kan ge upphov till en känsla av att evenemanget har haft få besökare.


Taktiskt läge på lokal

För att få ett försprång i arbetet med att skapa ett lyckat evenemang är platsen för evenemanget också en viktig aspekt att ta hänsyn till. Det är alltid bra att fundera på hur deltagarna kommer att ta sig till platsen. Om det äger rum i en stad vill du se till att det finns goda förbindelser och att det är lätt att ta sig dit med kollektivtrafik, t.ex. bussar, tunnelbana och spårvagnar.


Men låt oss säga att du har hittat en vacker plats utanför staden: vad gör du då? Ger du upp? Absolut inte. Om platsen har de rätta förutsättningarna är det en stor fördel att skapa en exklusiv och intim atmosfär för att nå fram. I det här fallet kan du erbjuda dina gäster en färdtjänst, vilket säkert kommer att uppskattas mycket.


Inspektionen

Det viktigaste ögonblicket för ditt val har kommit: besiktningen. Blunda och försök att visualisera evenemanget. Först och främst måste du se till att det finns gott om parkeringsplatser, särskilt om de flesta av deltagarna reser med bil. Du vill inte göra dem nervösa genom att leta länge efter en parkeringsplats.


En annan detalj som inte får förbises är att det inte finns några praktiska hinder som gör att evenemanget inte är tillgängligt för alla. En detalj som verkar märklig, men som definitivt ger dig extra poäng för din förmåga att organisera. Kontrollera sedan belysningen, akustiken och rummets utformning, som utan tvekan bidrar till att skapa en välkomnande atmosfär.


Personalen

Underskatta inte valet av personal. En receptionist, garderobspersonal, tillräckligt många servitörer, flera bartender-stationer: Allt detta är funktioner som definitivt kommer höja evenemangets kvalitet och få dina gäster att känna sig bortskämda och välkomna.


Personalen är dock en hel historia för sig, som vi kommer att gå in mer i detalj på en annan gång.


Välj plats och ordna med Kampaay

När det är dags att boka en lokal är det bästa valet du kan göra... Kampaay!

Tack vare vårt breda urval av de bästa lokalerna i området kan du garanterat hitta den perfekta lokalen för just det företagsevenemang du planerar. Via plattformen behöver du bara ange datum, antal deltagare och starttid för att få reda på vilka festlokaler som finns tillgängliga och hur mycket de kostar. Slut på oändliga telefonsamtal, spridda anteckningar och omöjliga beräkningar för att räkna ut den faktiska kostnaden. Och kom ihåg att du med oss kan organisera hela evenemanget på mindre än 15 minuter.


Vi är lite som den perfekta digitala platsen för arrangörer som vill komma igång direkt, eller hur?


Om författaren

Taggade ämnen
No items found.

En plattform, två lösningar: Välj den som passar dig bäst!

Vill du organisera ett företagsevent?

Vare sig det är catering till kontoret eller teambuilding för medarbetarna, har vi det du behöver!

Upptäck hur enkelt det är att organisera ditt evenemang med Kampaay.

Vill du optimera budget, resurser och tid vid hanteringen av dina företagsevenemang?

Skräddarsy dina evenemang och gör dem till strategiska tillgångar som sprider företagskultur och minskar administrativa uppgifter, samtidigt som du optimerar tid och budget.

+300 hjälpta företag, med målet att förändra världen av företagsevent

Upptäck mer
BETRODDA AV NÅGRA AV VÄRLDENS BÄSTA FÖRETAG
"Den första Event-as-a-Service-plattformen för företag"
"Kampaay gör det möjligt för företag att förnya sin eventstrategi"
"Kampaay förnyar evenemangsbranschen och samlar in 1,5 miljoner euro"
"Det har aldrig varit lättare att organisera ett företagsevenemang! En flexibel och intuitiv lösning för företag"
"Evenemang efter krisen: 580 000 euro till startupen som via en plattform erbjuder event-as-a-service"
"Företaget heter Kampaay och erbjuder en komplett skräddarsydd tjänst för evenemang med ett klick"
"Kampaay, startupen som ändrar sättet att organisera evenemang, har utsetts till ett av de 100 bästa startupföretagen 2021"
"Den första Event-as-a-Service-plattformen för företag"
"Organisera alla typer av event på bara några få klick med Kampaay"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev