Målet var att få folk att stanna: Så här arrangerade NCAB en oförglömlig inflyttningsfest

Lär dig mer om hur NCAB bjöd in sina kunder till en inflyttningsfest de sent kommer att glömma.

550+

anställda

1

stort årligt event

NCAB grundades 1993 och är en marknadsledande leverantör av mönsterkort i elektronikbranschen. Ludvig Lindqvist, säljchef för NCAB i Sverige, är ansvarig för evenemang som riktar sig mot företagets kunder. Efter att ha letat på nätet efter en eventbyrå kom Ludvig i kontakt med Kampaay. En titt på Kampaays hemsida gav Ludvig uppfattningen att det mesta verkade kunna ordnas via en leverantör, och kort därefter var planeringen av NCABs inflyttningsfest igång.

Inflyttningsfest med Kampaay

NCABs ville anordna ett evenemang för sina kunder i samband med en elektronikmässa i Stockholm. Då de även nyligen flyttat in i nya lokaler, blev resultatet en inflyttningsfest med ett spännande upplägg fylld av engagerande aktiviteter och underhållning.

"Folk i branschen var svältfödda på att umgås efter pandemin, och vi ville visa upp våra nya lokaler: Så varför inte ha en stor fest? Syftet var att få folk att stanna!" berättar Ludvig.

Med två bussar från Kistamässan anlände gästerna till NCABs lokaler där de möttes av champagne och cocktailtilltugg. På plats fanns tationer där gästerna kunde lära sig att blanda egna cocktails.

Välkomstdrinken följdes av en grillbuffé och mingel medan magikern Seth Engström cirkulerade i lokalen och underhöll med korttricks. Efter middagen fanns både DJ och en saxofonist på plats. När volymen senare vreds upp blev det dans och sista gästen gick hem vid 01.30.

"Hela evenemanget hade en avslappnad och naturlig känsla, mycket tack vare all underhållning och det format som eventet hade." förklarar Ludvig.

En kreativ eventpartner med mycket erfarenhet

Vid sökandet av en eventpartner hade Ludvig redan en tydlig bild av vilken typ av evenemang han ville arrangera, och kände därför att det var viktigt att hitta en evenemangsbyrå som kunde förverkliga hans vision. Vid det första mötet med Kampaay kände Ludvig att det klickade direkt.

"Kampaay förstod exakt vad jag var ute efter och kom med kreativa förslag utifrån deras kunskap och kontakter. Allting klickade, och det fanns inga frustrationer." berättar Ludvig.

Ludvig menar att han värdesätter snabb feedback och återkoppling, och berömmer Kampaay som både lyhörda och tillmötesgående: Men framför allt kreativa!

Eventgalleri

No items found.